Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • brede portfolio
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

Verpakkingsoplossingen

‘Customized Packaging Solutions’

Mensen realiseren het zich vaak niet, maar een verpakking levert een eigen bijdrage aan duurzaamheid. Groente en fruit worden beschermd in de verpakking en zijn daardoor langer houdbaar, wat voorkomt dat er voedsel moet worden weggegooid. Zonder verpakkingen zou voedsel zich ook niet zo over de wereld kunnen verspreiden.

NNZ investeert in het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen en verpakkingsconcepten in samenwerking met onze ‘partners’. Deze ‘partners,’ waarvoor en waarmee we ‘customized packaging solutions’ ontwikkelen, zijn bedrijven die groente en fruit verpakken, grootwinkelbedrijven, leveranciers, universiteiten en onderzoeksinstituten.

NNZ heeft een centraal ‘marketing innovatie team’, bestaande uit een innovatiemanager, een verpakkingstechnoloog, een designer en een online marketeer. Dit team ondersteunt de verschillende landen bij het vermarkten van hun huidige portfolio en het ontwikkelen van aangepaste of nieuwe duurzame verpakkingsoplossingen. Samen met de business unit managers in de landen volgt dit team actief de (nationale) marktontwikkelingen.

We gaan met een NNZ team in gesprek met de klant om een briefing te maken, die daarna door de commercieel verantwoordelijke, de verpakkingstechnoloog en de marketeers wordt uitgewerkt tot een design waarvoor de best passende materialen gebruikt worden. Ook andere variabelen, zoals machines en consumentengedrag, zijn mede bepalend voor de uiteindelijke keuzes die gemaakt worden. Onze uitgebreide expertise stelt ons in staat om altijd tot een optimale verpakkingsoplossing te komen.

Daarnaast werken we continue aan de ontwikkeling van duurzame verpakkingsmaterialen en –technologieën. Ons streven is daarbij altijd gericht op een maximale houdbaarheid van de verpakte producten en een minimale belasting van het milieu. Omdat de omstandigheden voor elke klant en in ieder land sterk kunnen verschillen, hanteren we in alle gebieden waar we actief zijn een specifieke aanpak. Focus on local, is dan ook ons bedrijfsdevies. Dat betreft niet uitsluitend duurzaamheid, maar het geheel van ons marketing- en innovatiebeleid.

Over NNZ

NNZ, creative expertise in packaging since 1922!

NNZ is een multinationale onderneming die een brede range aan verpakkingsoplossingen biedt aan klanten binnen de AGF- en industriële sector. In 1922 is het bedrijf opgericht en sindsdien is het in bezit van en wordt het geleid door de familie Boot.
Vanuit zijn eerste vestiging – Pakhuis Libau in Groningen – ging NNZ van start met de handel in jute zakken. In een tijdsbestek van bijna een eeuw is het bedrijf uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 250 medewerkers en vestigingen in de Benelux, Canada, Denemarken, Duitsland, Estland, Groot-Brittannië, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Polen, de Verenigde Staten van Amerika en Zuid-Afrika.

Naast zijn eigen vestigingen heeft NNZ een nauw samenwerkingsverband met partners in nog eens 40 andere landen. Hierdoor is het bedrijf in staat om verpakkingsoplossingen te bieden voor een wereldwijd klantenbestand.