Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • brede portfolio
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

Packaging enhances shelflife of tomatoes on the vine

  • NNZ tomato on the vine shelflife

Datum: 8 mei 2013

Tomatoes on the vine are usually packed in cardboard boxes or plastic trays and flowpacked with macro perforated polypropylene film (Folio-Fresh®).

Upon prolonged storage, moisture can build up inside the pack, and may cause mold to form on the green parts.

 

NNZ commissioned shelf life testing for tomatoes on the vine via Wageningen University. The results show that packaging enhances shelf life!

 

packaging                     

% soft tomatoes

% weight loss

       brix

   mold

none 47 2,4 5,4 no
Folio-Fresh® macro perforated 28 1,8 5,9 yes
Flow-Fresh® film with net 28 1,8 5,9 no

Test conditions: Eleven days after harvesting, storage at 20degr.C and 80% relative humidity.

Compared to unpacked tomatoes, Folio-Fresh® preserves firmness of the tomatoes, higher Brix and less weight loss.

Using a film with a portion of net material (Flow-Fresh®), mold formation was still absent eleven days after harvesting. If you are Interested in testing our packaging solutions please contact us for further information.

 

NNZ, your partner for packaging solutions since 1922!

  • NNZ icon

Over NNZ

NNZ, creative expertise in packaging since 1922!

NNZ is een multinationale onderneming die een brede range aan verpakkingsoplossingen biedt aan klanten binnen de AGF- en industriële sector. In 1922 is het bedrijf opgericht en sindsdien is het in bezit van en wordt het geleid door de familie Boot.
Vanuit zijn eerste vestiging – Pakhuis Libau in Groningen – ging NNZ van start met de handel in jute zakken. In een tijdsbestek van bijna een eeuw is het bedrijf uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 250 medewerkers en vestigingen in de Benelux, Canada, Denemarken, Duitsland, Estland, Groot-Brittannië, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Polen, de Verenigde Staten van Amerika en Zuid-Afrika.

Naast zijn eigen vestigingen heeft NNZ een nauw samenwerkingsverband met partners in nog eens 40 andere landen. Hierdoor is het bedrijf in staat om verpakkingsoplossingen te bieden voor een wereldwijd klantenbestand.