Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • Breed assortiment
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

Packaging enhances shelflife of tomatoes on the vine

  • NNZ tomato on the vine shelflife

Datum: 8 mei 2013

Tomatoes on the vine are usually packed in cardboard boxes or plastic trays and flowpacked with macro perforated polypropylene film (Folio-Fresh®).

Upon prolonged storage, moisture can build up inside the pack, and may cause mold to form on the green parts.

 

NNZ commissioned shelf life testing for tomatoes on the vine via Wageningen University. The results show that packaging enhances shelf life!

 

packaging                     

% soft tomatoes

% weight loss

       brix

   mold

none 47 2,4 5,4 no
Folio-Fresh® macro perforated 28 1,8 5,9 yes
Flow-Fresh® film with net 28 1,8 5,9 no

Test conditions: Eleven days after harvesting, storage at 20degr.C and 80% relative humidity.

Compared to unpacked tomatoes, Folio-Fresh® preserves firmness of the tomatoes, higher Brix and less weight loss.

Using a film with a portion of net material (Flow-Fresh®), mold formation was still absent eleven days after harvesting. If you are Interested in testing our packaging solutions please contact us for further information.

 

NNZ, your partner for packaging solutions since 1922!

  • NNZ icon

Over NNZ

NNZ is een in verpakkingen gespecialiseerde, internationale onderneming voor klanten uit de AGF-branche en de industrie.  Sinds de oprichting in 1922 heeft het familiebedrijf zich gestaag ontwikkeld tot een organisatie met ongeveer 250 medewerkers en een uitgebreid, mondiaal netwerk van eigen vestigingen en partners. 

De sterkte van dit netwerk zit hem in het vermogen om de competitieve slagkracht te vergroten. De partners in ons netwerk kunnen net als NNZ gekarakteriseerd worden als duurzaam en sociaal, productleiders, klantgericht, innovatief, trendsetters, flexibel en transparant, betrouwbaar en ethisch.

Bij NNZ staan de medewerkers altijd voorop. We zijn ervan overtuigd dat dit leidt tot meer creativiteit en productiviteit en dat is van het grootste belang voor onze klanten, leveranciers en overige stakeholders. We willen op een passievolle en plezierige manier heel persoonlijk werken volgens het plan dat we met elkaar gemaakt hebben. Ons motto is: ‘Together is better’. Samen leveren wij onze klanten duurzaam maatwerk, logistieke oplossingen en innovatie door co-creatie.

Met dochterondernemingen op strategische locaties in de verschillende landen zijn we in staat daaraan tegemoet te komen.  We werken samen met onze klanten en een divers team van professionals; specialisten op het gebied van materiaalkennis, voedingsmiddelentechnologie, grafisch ontwerp en marktonderzoek. Met elkaar werken wij  aan producten op maat, van concept tot marktintroductie. Voor elke schakel van de keten bieden wij specifiek op de klant gerichte, slimme oplossingen!

Ons standaard assortiment bestaat uit: netzakken, jute zakken, papieren verpakking, geweven PP zakken, films, karton, schalen, PET/PP bekers, AGF emmers, FIBC/Big Bags en palletstabilisatiemateriaal. Daarnaast levert NNZ verpakkingen op maat. Voor alle verpakkingen hanteren wij de hoogste normen als het gaat om duurzaamheid, efficiëntie en voedselveiligheid. Onze klanten profiteren dan ook van onze uitstekende inkoopvoorwaarden en hoogwaardige producten.