Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • Breed assortiment
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

NNZ lanceert unieke nieuwe appel verpakking!

Datum: 11 november 2014

Verpakkingsmultinational NNZ heeft in samenwerking met Schut Systems[1] en Pillopak[2] een unieke verpakking voor appels ontwikkeld. Het ontwerp betreft een golfkartonnen tray die uit twee of vier identieke compartimenten bestaat. Elk van die compartimenten kan één appel bevatten en het geheel is zo geconstrueerd dat het optimale bescherming biedt tegen specifieke appelkwetsuren. Een tweede voordeel van dit verpakkingsconcept vormt het te bedrukken oppervlak; deze leent zich uitstekend voor marketingdoeleinden, met name voor storytelling en branding.

Verder heeft recent onderzoek aangetoond dat de nieuwe tray een positief effect heeft op de consumentenwaardering. Dit geldt zowel voor het product (appel) als de productcategorie (fruit). Een andere uitkomst van dat onderzoek laat zien dat het ontwerp – handzaam en aantrekkelijk – de aankoopimpuls kan stimuleren.

Introductie

Voor de marktintroductie van de nieuwe verpakking, heeft NNZ de samenwerking gezocht met een appelverpakker die levert aan de retail. Deze samenwerking heeft ertoe geleid dat nog deze maand de 4-stukstray in de schappen zal liggen.

Daarnaast zal NNZ de verpakking verder onder de aandacht brengen tijdens de Interpoma in Bolzano, Italië. De Interpoma geldt internationaal als een van de meest toonaangevende appelbeurzen.

---------------------------------------------------------------

[1] Schut Systems is leverancier van en specialist in verpakkingsmachines.

[2] Pillopak is leverancier van en specialist in lichtgewicht golfpapier en verpakkingen uit golfpapier.

Over NNZ

NNZ is een in verpakkingen gespecialiseerde, internationale onderneming voor klanten uit de AGF-branche en de industrie.  Sinds de oprichting in 1922 heeft het familiebedrijf zich gestaag ontwikkeld tot een organisatie met ongeveer 250 medewerkers en een uitgebreid, mondiaal netwerk van eigen vestigingen en partners. 

De sterkte van dit netwerk zit hem in het vermogen om de competitieve slagkracht te vergroten. De partners in ons netwerk kunnen net als NNZ gekarakteriseerd worden als duurzaam en sociaal, productleiders, klantgericht, innovatief, trendsetters, flexibel en transparant, betrouwbaar en ethisch.

Bij NNZ staan de medewerkers altijd voorop. We zijn ervan overtuigd dat dit leidt tot meer creativiteit en productiviteit en dat is van het grootste belang voor onze klanten, leveranciers en overige stakeholders. We willen op een passievolle en plezierige manier heel persoonlijk werken volgens het plan dat we met elkaar gemaakt hebben. Ons motto is: ‘Together is better’. Samen leveren wij onze klanten duurzaam maatwerk, logistieke oplossingen en innovatie door co-creatie.

Met dochterondernemingen op strategische locaties in de verschillende landen zijn we in staat daaraan tegemoet te komen.  We werken samen met onze klanten en een divers team van professionals; specialisten op het gebied van materiaalkennis, voedingsmiddelentechnologie, grafisch ontwerp en marktonderzoek. Met elkaar werken wij  aan producten op maat, van concept tot marktintroductie. Voor elke schakel van de keten bieden wij specifiek op de klant gerichte, slimme oplossingen!

Ons standaard assortiment bestaat uit: netzakken, jute zakken, papieren verpakking,  geweven PP zakken, films, folies, schalen, bekers, emmers, big-bags en  palletstabilisatiemateriaal. Daarnaast levert NNZ verpakkingen op maat. Voor alle verpakkingen hanteren wij de hoogste normen als het gaat om duurzaamheid, efficiëntie en voedselveiligheid. Onze klanten profiteren dan ook van onze uitstekende inkoopvoorwaarden en hoogwaardige producten.