Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • Breed assortiment
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

Carbon Footprint

NNZ’s ambitions to reduce carbon footprint

Our policy
It is stated policy of the NNZ Group to reduce, its environmental impact, where practicable. It is the overall strategy of our Group to improve both operational performance and a reduction in potentially harmful emissions to land, water and air.

Our ultimate aim and methods to get there
NNZ’s ultimate aim is a carbon balance as low as possible for our company to be achieved. To achieve this NNZ will:

  • Comply with all current energy legislation, seeking to meet or compensate legislative targets,
  • Minimise waste, promote recycling, and the use of recycled products to help reduce the burden of landfill, and therefore methane generation,
  • Continue to promote and design energy efficient and therefore carbon reducing packaging materials and concepts on behalf of our partners,
  • Promote environmental awareness and responsibility amongst our own employees,
  • Will seek where practicable to continuously improve NNZ’s environmental performance,
  • Start preparation/investigation of using energy efficient and therefore carbon reducing installations and equipment throughout the whole Group,
  • Evaluate the potential benefits of home-working where practical,
  • Evaluate the potential benefits of carbon off-setting, such as tree planting and the use of solar energy,

Actions developed to date include:

  • Development of sustainable packaging concepts which reduces food waste:
    - A unique new apple packaging
    - Packaging enhances shelf life for tomatoes on the vine
    - Packaging film tailored to reduce greening and sprouting of potatoes
  • Membership of ‘Benefits of Nature’ for footprint calculations.
    NNZ has become an active member of the program Benefit of Nature. This allows us to evaluate the footprint of our products and impacts of new materials and logistics channels : http://www.benefitsofnature.eu/. A footprint is a way to quantify the impact of something on the environment. The footprint calculation of Benefits of Nature includes as many as 33 different factors. When the calculation is completed, the total environmental impact of the entire company is known, of all processes and all products. the structure of the footprint is visible: from each product can be viewed how much impact each material has. At all levels, is visible which causes the impact and where improvements are possible.
  • Sustainable/Environmental friendly Purchasing Policy,
  • Lean programs for the transport department to continuously improve our logistics efficiencies,
  • Compensation CO2 for flight mileages for the NNZ Group by planting trees. https://www.treesforall.nl/
  • Installing energy saving lighting in our offices and warehouse in Groningen and Rilland
  • Installation of solar panels at the headoffice in Groningen

This policy clearly identifies the responsibilities and procedures for achieving the Group’s stated objectives in all aspects of its activities leading to improved environmental performance, including reductions in both CO2, and methane emissions.

The Board of the NNZ Group

Mr. Len Boot, Mr. Hans Neu, Mr. Rob Abel

 

Over NNZ

NNZ is een in verpakkingen gespecialiseerde, internationale onderneming voor klanten uit de AGF-branche en de industrie.  Sinds de oprichting in 1922 heeft het familiebedrijf zich gestaag ontwikkeld tot een organisatie met ongeveer 250 medewerkers en een uitgebreid, mondiaal netwerk van eigen vestigingen en partners. 

De sterkte van dit netwerk zit hem in het vermogen om de competitieve slagkracht te vergroten. De partners in ons netwerk kunnen net als NNZ gekarakteriseerd worden als duurzaam en sociaal, productleiders, klantgericht, innovatief, trendsetters, flexibel en transparant, betrouwbaar en ethisch.

Bij NNZ staan de medewerkers altijd voorop. We zijn ervan overtuigd dat dit leidt tot meer creativiteit en productiviteit en dat is van het grootste belang voor onze klanten, leveranciers en overige stakeholders. We willen op een passievolle en plezierige manier heel persoonlijk werken volgens het plan dat we met elkaar gemaakt hebben. Ons motto is: ‘Together is better’. Samen leveren wij onze klanten duurzaam maatwerk, logistieke oplossingen en innovatie door co-creatie.

Met dochterondernemingen op strategische locaties in de verschillende landen zijn we in staat daaraan tegemoet te komen.  We werken samen met onze klanten en een divers team van professionals; specialisten op het gebied van materiaalkennis, voedingsmiddelentechnologie, grafisch ontwerp en marktonderzoek. Met elkaar werken wij  aan producten op maat, van concept tot marktintroductie. Voor elke schakel van de keten bieden wij specifiek op de klant gerichte, slimme oplossingen!

Ons standaard assortiment bestaat uit: netzakken, jute zakken, papieren verpakking,  geweven PP zakken, films, folies, schalen, bekers, emmers, big-bags en  palletstabilisatiemateriaal. Daarnaast levert NNZ verpakkingen op maat. Voor alle verpakkingen hanteren wij de hoogste normen als het gaat om duurzaamheid, efficiëntie en voedselveiligheid. Onze klanten profiteren dan ook van onze uitstekende inkoopvoorwaarden en hoogwaardige producten.