Verpakkingsoplossingen

‘Customized Packaging Solutions’

Mensen realiseren het zich vaak niet, maar een verpakking levert een eigen bijdrage aan duurzaamheid. Groente en fruit worden beschermd in de verpakking en zijn daardoor langer houdbaar, wat voorkomt dat er voedsel moet worden weggegooid. Zonder verpakkingen zou voedsel zich ook niet zo over de wereld kunnen verspreiden.

NNZ investeert in het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen en verpakkingsconcepten in samenwerking met onze ‘partners’. Deze ‘partners,’ waarvoor en waarmee we ‘customized packaging solutions’ ontwikkelen, zijn bedrijven die groente en fruit verpakken, grootwinkelbedrijven, leveranciers, universiteiten en onderzoeksinstituten.

NNZ heeft een centraal ‘marketing innovatie team’, bestaande uit een innovatiemanager, een verpakkingstechnoloog, een designer en een online marketeer. Dit team ondersteunt de verschillende landen bij het vermarkten van hun huidige portfolio en het ontwikkelen van aangepaste of nieuwe duurzame verpakkingsoplossingen. Samen met de business unit managers in de landen volgt dit team actief de (nationale) marktontwikkelingen.

We gaan met een NNZ team in gesprek met de klant om een briefing te maken, die daarna door de commercieel verantwoordelijke, de verpakkingstechnoloog en de marketeers wordt uitgewerkt tot een design waarvoor de best passende materialen gebruikt worden. Ook andere variabelen, zoals machines en consumentengedrag, zijn mede bepalend voor de uiteindelijke keuzes die gemaakt worden. Onze uitgebreide expertise stelt ons in staat om altijd tot een optimale verpakkingsoplossing te komen.

Daarnaast werken we continue aan de ontwikkeling van duurzame verpakkingsmaterialen en –technologieën. Ons streven is daarbij altijd gericht op een maximale houdbaarheid van de verpakte producten en een minimale belasting van het milieu. Omdat de omstandigheden voor elke klant en in ieder land sterk kunnen verschillen, hanteren we in alle gebieden waar we actief zijn een specifieke aanpak. Focus on local, is dan ook ons bedrijfsdevies. Dat betreft niet uitsluitend duurzaamheid, maar het geheel van ons marketing- en innovatiebeleid.